Shop Mobile More Submit  Join Login
Comic- Constructive Criticism by Sweetochii Comic- Constructive Criticism by Sweetochii
The truth about this comic is that there really IS a lot of immature people out there who will troll so hard on your art work in the art community sites. Luckily I haven't come across a troll yet but when it comes to asking for constructive criticism and you're uber popular on DeviantArt or any other site where you host your art, you will have immature people NOT giving you the constructive criticism you asked for... xD;


(c)Me
Add a Comment:
 
:iconx3ll0s:
x3ll0s Featured By Owner Feb 28, 2015
your comics are really awesome 
Reply
:iconsheshe299:
sheshe299 Featured By Owner Feb 24, 2015
thats why trolling trolls is a hobby of mine
Reply
:icondavis-lightheart:
Davis-Lightheart Featured By Owner Mar 30, 2013  Student Filmographer
Ah, I believe I ran into a few people like that, it's the most frustrating thing when they just can't give you the criticism you ask for and instead demand you of features that THEY want specifically.
Reply
:icondjemilahgordon:
djemilahgordon Featured By Owner Jun 17, 2012  Hobbyist Traditional Artist
This is a viewpoint on critiques I haven't seen before :O usually it's about people not being able to accept critiques .. I'm glad I've never come across these type of people -_-
Reply
:iconhippyprincess:
hippyPrincess Featured By Owner May 29, 2012  Hobbyist Writer
wut......UGH! i hate all those jerks on the internet who think they can tell eyebod what to do to "make the picture better!" :dummy:
Reply
:iconmeli-bean:
Meli-Bean Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist General Artist
They don't say anything negative if it's pokemon fan art xD
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Jan 9, 2012  Hobbyist Digital Artist
Nope xDDD
Reply
:iconmeli-bean:
Meli-Bean Featured By Owner Jan 9, 2012  Hobbyist General Artist
No one dislikes pokemon...NO ONE!
Reply
:icongekkoukitsune:
GekkouKitsune Featured By Owner Jan 6, 2012  Hobbyist Traditional Artist
THIS COMIC ISNT SEXY ENOUGH
Reply
:icontalkin2wallz:
talkin2wallz Featured By Owner Dec 26, 2011
hahahaha love the message lol
Reply
:iconmegami04:
Megami04 Featured By Owner Dec 21, 2011  Hobbyist Digital Artist
I suppose I'm blessed and cursed at the same time for not having to deal with what you have. No one really critiques my art... I guess it's because I'm not good enough yet to earn my little fanclub. xD

Good work on this cartoon strip. (:
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 21, 2011  Hobbyist Digital Artist
Haha aww XD You'll get them! :3

And thank you!!~ ^^
Reply
:iconmegami04:
Megami04 Featured By Owner Dec 21, 2011  Hobbyist Digital Artist
Hahaha, I doubt it.. But thanks. ^^

Oh, and it's my pleasure!!
Reply
:icontigerstarcatcher:
TigerStarcatcher Featured By Owner Dec 21, 2011
Oh my goodness! So true. You as the artist draw something cute, conservative ect. and people make comments like this. Or worse- no one at all even looks at it.
Reply
:iconblackcat532:
BlackCat532 Featured By Owner Dec 21, 2011  Professional Interface Designer
LOL Love it! The first rule of art school is ALL criticism is good criticism. We spend so much time looking at our work while creating it, we develop myopic fetters and blinders, so fresh eyes is so necessary. Honest feedback is far more valuable than all the praise in the world.

Case in point: I spent a couple of days working on an ad for Frappucino for class and had thought it needed something to spice it up, so I took a lovely close-up of three coffee beans and put it into the background at low opacity. I liked it, I thought it looked good, so I sent it to my designer boyfriend, whose feedback was, "It looks great, sweetie, but why did you put the photo of dog poop into the background?"

Looking back at the piece with fresh eyes, yeah, that's totally what it looked like ...

If he had been the kind of boyfriend to just stroke my ego and tell me how awesome and talented he thinks I am, I would have turned that pile of dog poop in, unaltered! And I knew he was not being hurtful, or mean, he was just being honest and that honesty was much more helpful than praise!!

I got an A+, minus the dog poop. ;-)
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 21, 2011  Hobbyist Digital Artist
Oh wow that's awesome! 8D I totally agree with you. I like getting good feedback but I also like getting good constructive criticism! :3 It's always good to get those so that you can work a lot harder on your work ^^

And yaay! Glad you got an A+ ! :highfive:
Reply
:iconsunfirmation:
Sunfirmation Featured By Owner Dec 21, 2011  Student Digital Artist
Or maybe you just can't take the critiques? :trollface:

lol I joke, happens to me all the time :icononionfailplz:
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 21, 2011  Hobbyist Digital Artist
Trololol I see what you did thar ;D

Haha XD
Reply
:iconsunfirmation:
Sunfirmation Featured By Owner Dec 21, 2011  Student Digital Artist
:D
Reply
:iconfangelsi:
fangelsi Featured By Owner Dec 21, 2011  Hobbyist General Artist
lol xD
love her expression on the last panel
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 21, 2011  Hobbyist Digital Artist
Thank you! ^w^
Reply
:icondark-damien:
Dark-Damien Featured By Owner Dec 18, 2011  Student Digital Artist
This is a very nice art style and I dig your sense of humor. :D
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
Thank you so much! ;w;
Reply
:icondark-damien:
Dark-Damien Featured By Owner Dec 19, 2011  Student Digital Artist
Your welcome :D
Reply
:iconbanekai:
Banekai Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
Lol "make her chubby"
Pretty well spot on there.
Reply
:iconwoohooligan:
woohooligan Featured By Owner Dec 18, 2011  Professional Digital Artist
I hear this sort of thing a lot, but honestly my own experience with DeviantART is that it's been remarkably troll-free! That's not to say I haven't had a run-in or two, but very few in comparison to other communities. :D I like the strip anyway tho! :huggle:
Reply
:iconslicedberry-pro:
SlicedBerry-Pro Featured By Owner Dec 18, 2011  Student General Artist
THHHHHIIIIIIISSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! THIS THIS THIS THIS THIS THIS THIS THIS THIS!!!!
PET PEEVE!!! PEOPLE WHO DON'T KNOW ANYTHING ABOUT ART TRYING TO CRITIQUE MY WORK
ASDFASDFKHAKLJGHSDLKHFLASKDJFHASDF
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
HAHAHAHA!!! Glad that I'm not the only one who feels that way XD
Reply
:iconslicedberry-pro:
SlicedBerry-Pro Featured By Owner Dec 18, 2011  Student General Artist
hahhahah xD
Reply
:iconkalissi:
Kalissi Featured By Owner Dec 18, 2011  Student General Artist
happens all the time for me lol
Reply
:iconparorox3:
Parorox3 Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
LOL YES!
I dislike people strongly because of this reason lol I cant even understand what makes people do and say the things they do sometimes xD
But this comic is cute and trueeee lol Nice Job
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
LOL they do it for the lulz >D

Thank you PB!!!! >w<
Reply
:iconparorox3:
Parorox3 Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
Very welcome!
Reply
:iconfluffyshwin:
FluffyShwin Featured By Owner Dec 18, 2011  Student Digital Artist
I cant critisize this one, it is too perfect. From the point to each frame :)
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
Aww thank you so much! ;;3;;
Reply
:iconsyklar:
Syklar Featured By Owner Dec 17, 2011
I always find it hard to be constructive when many times its a mater of experience or taste in a style. Some people may want something to be a little different, but their will be those who like it as is so it comes down to taste. The best critic will be the artist sense they always push themselves as far as they want to go in the direction that suits them. If that makes any sense.
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
Yeah that's true. XD It makes sense to me :P
Reply
:iconba-warbrain:
BA-Warbrain Featured By Owner Dec 17, 2011  Hobbyist Digital Artist
I haven't found a single place that gives constructive criticism. places are either too nice or 100% trolls :/
Reply
:iconsweetochii:
Sweetochii Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
Lol there are ppl who are good at critiquing on this site but there's still trolls on this site XD
Reply
:iconba-warbrain:
BA-Warbrain Featured By Owner Dec 18, 2011  Hobbyist Digital Artist
well if there is, i haven't run into them :/ i haven't really run into trolls either though. so i guess i can't complain.
Reply
Add a Comment:
 
×
Download PNG 1252 × 570




Details

Submitted on
December 17, 2011
Image Size
421 KB
Resolution
1252×570
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
4,418 (1 today)
Favourites
51 (who?)
Comments
40
Downloads
1,796
×